Kerkdiensten

In een kerkdienst wil God ons ontmoeten. We noemen een kerkdienst een eredienst; een dienst tot eer van God. We horen hier Zijn blijde boodschap, bidden, lezen uit de bijbel en zingen liederen en psalmen.

De kerkdiensten worden gehouden in de Boogkerk aan de Watersteeg 2 in Amersfoort Nieuwland. Twee keer op een zondag komen we bij elkaar. ’s Ochtends om 8.45 of 10.45 uur (afwisselend met de gemeente uit Hoogland) en ’s middags om 16.00 uur (samen met de gemeente uit Hoogland).

Je bent van harte welkom! Als je op zondag een bijeenkomst bezoekt is er een welkomstteam aanwezig. Ze beantwoorden jouw vragen graag!

Tijdens de dienst

Begeleiding met beamer en orgel, piano en band
De bijbelteksten en liederen worden getoond op schermen en de begeleiding van de liederen worden wisselend gedaan door orgel, piano en band.

Oppas en Boogkids
Tijdens de kerkdienst is er oppas voor de kinderen van 0-4 jaar. Kinderen in de basisschoolleeftijd hebben volgens een rooster een eigen programma tijdens de Boogkids.

Doop of avondmaal
Het kan zijn dat je een kerkdienst bezoekt waarin de doop wordt bediend of het Heilig Avondmaal wordt gevierd.

Boogkerk_Kerkzaal
Boogkerk_Hal2
Boogkerk_Hal

“We willen een plek zijn waar iedereen zich welkom voelt en de rust van Gods liefde mag ervaren. Die liefde zien we in Jezus, die ons vrijheid geeft. Dat gunnen we iedereen en we willen dat graag delen”

IMG_5173
IMG_5168
P1000460

Boogkids en crèche

De Boogkids is een bijeenkomst tijdens de reguliere kerkdienst speciaal voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Tijdens deze bijeenkomst hoor je een bijbelverhaal en wordt er op het niveau van de kinderen doorgepraat of geknutseld over het onderwerp. Natuurlijk staat ook het bidden met God onze Vader centraal.

Praktische informatie voor ouders:
Kinderen van 4-12 jaar zijn de eerste paar liederen in de kerk aanwezig, dan wordt op de beamer getoond voor welke groepen van de basisschool er Boogkids is. De kinderen lopen dan zelfstandig met de leiding naar de desbetreffende zalen onderin de kerk. Kinderen van 0-4 jaar kunnen voor de dienst naar de crèche worden gebracht.

Doop

Soms wordt er tijdens een kerkdienst iemand gedoopt. Vaak is dit een pasgeboren kindje, soms een (jong)volwassene.

Het is een zichtbaar en voelbaar teken van Gods verbond met ons. Wij geloven dat je door de doop deze belofte van God krijgt: ‘Ik wil jouw Vader zijn, Mijn Zoon Jezus wil jouw tekorten (de Bijbel noemt dit zonde) wegnemen en Mijn Heilige Geest wil in jou wonen.’

Voorafgaand aan de doop lezen we een formulier of de dominee legt de doop in eigen woorden uit.

Heilig avondmaal

Het kan zijn dat je een kerkdienst meemaakt waarin we het Heilig Avondmaal vieren. Dit kan je zien als een heel bijzondere ontmoeting tussen God en onze gemeente in de vorm van een symbolische maaltijd. Het is een maaltijd, die Jezus zelf heeft ingesteld. Deze instelling verzekert ons ervan dat Jezus Christus zijn lichaam en bloed heeft gegeven voor onze zonden. Het brood duidt Zijn lichaam aan en de wijn Zijn bloed. Met het breken van het brood en het schenken van de wijn wordt dit verbond met God bevestigd en kan je dit tijdens deze eredienst zien en proeven.

De gemeenteleden die in het openbaar hun geloof in God hebben uitgesproken (‘openbare geloofsbelijdenis’ lees hierover meer onder belijdeniscatechisatie) worden voor deze maaltijd uitgenodigd. Voorafgaand aan deze viering wordt een formulier voorgelezen of legt de dominee in eigen woorden de instelling van het Avondmaal uit.

Als je zo’n speciale dienst meemaakt en je hebt vragen, aarzel dan niet om ze te stellen; wij geven je graag uitleg. Wil je dit graag met ons mee vieren en ben je geen lid van deze gemeente? Dan zal je moeten onderschrijven wat deze kerk belijd over God, Jezus en het belang van dit Heilig Avondmaal als teken van Gods Verbond met ons. Als je in de hal vertelt dat je graag dit Heilig Avondmaal mee wilt vieren als gast, dan is er iemand in de kerkenraadskamer aanwezig die je een paar vragen hierover stelt.

IMG_0257b
belijdenisdienst-23
Boogkerk_Kerkzaal
jeugddienst
aangepastedienst

Aangepaste diensten

Een kerkdienst die voor iedereen te begrijpen is! In deze kerkdienst worden minder moeilijke woorden gebruikt en zingen we vooral bekende liederen.

Speciaal voor kinderen die niet zo goed kunnen leren en voor mensen met een beperking organiseren we twee keer per jaar een ‘aangepaste dienst’. Iedereen is welkom! Dus ken je iemand voor wie dit ook fijn is? Nodig hem of haar dan uit. En neem tijdens deze dienst ook gerust je eigen muziekinstrumentje mee, want het is elke keer een feestje!

    Jeugddiensten

    Iedere laatste zondag van de maand is er een jeugddienst in de Boogkerk. Thema’s en vragen uit je dagelijks leven worden besproken, iedere maand is er een spreker. Ook is er een gave band om door middel van muziek samen God te aanbidden. Voor en na de dienst kun je gezellig een drankje komen drinken.

    Jongeren uit heel Amersfoort en daarbuiten komen naar deze jeugddienst om elkaar en God te ontmoeten. De diensten beginnen om 19:30 uur, vanaf 19:00 uur is de kerk open.

    •  De eerstvolgende Jeugddienst is op 24 sep 2017 | 19:30

    Agenda

    •  R.de Boer op 2 jul 2017 | 08:45
    •  K.Smit op 2 jul 2017 | 16:30
    •  R.Kramer op 9 jul 2017 | 08:45
    •  K.Beiboer op 9 jul 2017 | 16:30
    •  H.J.Boiten op 16 jul 2017 | 09:30
    •  C.J.Mewe op 16 jul 2017 | 16:30
    •  H.J.Boiten op 23 jul 2017 | 09:30
    •  C.van de Berg op 23 jul 2017 | 16:30
    •  P.F.de Boer op 30 jul 2017 | 16:30
    •  C.van de Berg op 6 aug 2017 | 16:30

    Boogkerk_live_uitzendingVolg onze kerkdienst Live

    • elke zondag om 10.45 en 16.00 of
    • elke zondag om 08.45 en 16.00