Samenkomsten

In een samenkomst wil God ons ontmoeten. We noemen een samenkomst een eredienst; een dienst tot eer van God. We horen hier Zijn blijde boodschap, bidden, lezen uit de Bijbel en zingen samen.

De samenkomsten worden gehouden in de Boogkerk aan de Watersteeg 2 in Amersfoort Nieuwland. Elke zondag komen we ’s ochtends om 10.00 uur bij elkaar. Diensten zijn live te volgen.

Je bent van harte welkom!

Boogkerk_live_uitzendingVolg onze kerkdienst Live

Elke zondag om 10.00

Tijdens de samenkomsten

Begeleiding met beamer en band
De Bijbelteksten en liederen worden getoond op het scherm en de begeleiding van de liederen worden meestal door de band gedaan.

Oppas en Boogkids
Tijdens de kerkdienst is er oppas voor de kinderen van 0-4 jaar. Kinderen in de basisschoolleeftijd hebben volgens een rooster een eigen programma tijdens de Boogkids.

Doop of avondmaal
Het kan zijn dat je een samenkomst bezoekt waarin de doop wordt bediend of het Heilig Avondmaal wordt gevierd.

Ontvangen en Geven

We zijn afhankelijk van giften. We gebruiken het geld voor salarissen van predikanten, onderhoud van gebouwen en spullen, lonen van andere medewerkers en alles wat nodig is voor de samenkomsten.

Tijdens de zondagse samenkomst collecteren we voor bovengenoemde dingen en/of voor stichtingen die goed werk doen in Amersfoort, Nederland of elders in de wereld. Wilt u bijdragen aan de collecte? Dit kan door te geven via de Scipio-app (download in app-store of Google Play) of door de QR-code hiernaast te scannen.

“We willen een plek zijn waar iedereen zich welkom voelt en de rust van Gods liefde mag ervaren. Die liefde zien we in Jezus, die ons vrijheid geeft. Dat gunnen we iedereen en we willen dat graag delen”

Boogkids en crèche

De Boogkids is een bijeenkomst tijdens de reguliere samenkomst speciaal voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Tijdens deze bijeenkomst hoor je een bijbelverhaal en wordt er op het niveau van de kinderen doorgepraat of geknutseld over het onderwerp. Natuurlijk staat ook het bidden met God onze Vader centraal.

Praktische informatie voor ouders:
Kinderen van 4-12 jaar zijn de eerste paar liederen in de kerk aanwezig, dan wordt door de voorganger medegedeeld voor welke groepen van de basisschool er Boogkids is. De kinderen lopen dan zelfstandig met de leiding naar de desbetreffende zalen onderin de kerk. Kinderen van 0-4 jaar kunnen voor de dienst naar de crèche worden gebracht.

Doop

De doop is een zichtbaar en voelbaar teken van Gods verbond met ons. Wij geloven dat je door de doop deze belofte van God krijgt: ‘Ik wil jouw Vader zijn, Mijn Zoon Jezus wil jouw tekorten (de Bijbel noemt dit zonde) wegnemen en Mijn Heilige Geest wil in jou wonen.’

Voorafgaand aan de doop lezen we een formulier of de voorganger legt de doop in eigen woorden uit.

Heilig avondmaal

Het kan zijn dat je een samenkomst meemaakt waarin we het Heilig Avondmaal vieren. Dit kan je zien als een heel bijzondere ontmoeting tussen God en onze gemeente in de vorm van een symbolische maaltijd. Het is een maaltijd, die Jezus zelf heeft ingesteld. Deze instelling verzekert ons ervan dat Jezus Christus zijn lichaam en bloed heeft gegeven voor onze zonden. Het brood duidt Zijn lichaam aan en de wijn Zijn bloed. Met het breken van het brood en het schenken van de wijn wordt dit verbond met God bevestigd en kan je dit tijdens deze samenkomst zien en proeven.

De gemeenteleden die in het openbaar hun geloof in God hebben uitgesproken worden voor deze maaltijd uitgenodigd. Voorafgaand aan deze viering wordt een formulier voorgelezen of legt de voorganger in eigen woorden de instelling van het Avondmaal uit.

IMG_0257b

Aangepaste samenkomsten

Een samenkomst die voor iedereen te begrijpen is! In deze samenkomst worden minder moeilijke woorden gebruikt en zingen we vooral bekende liederen.

Speciaal voor kinderen die niet zo goed kunnen leren en voor mensen met een beperking organiseren we twee keer per jaar een ‘aangepaste samenkomst’. Iedereen is welkom! Dus ken je iemand voor wie dit ook fijn is? Nodig hem of haar dan uit. En neem tijdens deze dienst ook gerust je eigen muziekinstrumentje mee, want het is elke keer een feestje!

Verstilde middag samenkomsten

Iedereen, en in het bijzonder diegenen die om welke reden ook de ochtendsamenkomsten niet kan bijwonen, is hiervoor uitgenodigd. We beginnen om 16.00. Het worden ‘verstilde’ samenkomsten, met vaste elementen als verootmoediging, genadeverkondiging, lofzang, gebed, belijden en Bijbeluitleg.